Dag 4: de rustige Prinseneilanden - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van CoDe Leiden - WaarBenJij.nu Dag 4: de rustige Prinseneilanden - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van CoDe Leiden - WaarBenJij.nu

Dag 4: de rustige Prinseneilanden

Door: Emmy, Kim, Roy en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg CoDe

26 Mei 2014 | Turkije, Istanbul

Hallo iedereen!

Gisteren was alweer onze vierde dag in Istanbul, waardoor de studiereis helaas alweer bijna voor de helft voorbij is. Vanochtend konden we wat langer uitslapen dan op de voorgaande dagen: om half 11 verzamelden de meeste reizigers zich voor het hostel om vervolgens een bezoek te brengen aan de blauwe moskee.

Eenmaal daar aangekomen bleek dat er een vrij lange rij stond voor we naar binnen konden gaan, waardoor sommigen van ons besloten de moskee alleen vanaf buiten te bekijken. Anderen sloten zich aan in de rij, terwijl weer anderen een Turk betaalden om hen langs de rij te loodsen.
Na het bezoek aan de blauwe moskee verzamelden de meesten van ons zich om kwart over twaalf weer voor het hostel, deze keer om de drukte van Istanbul te ontvluchten en een bezoek te brengen aan de rustige Prinseneilanden.

Onderweg in de tram naar de Prinseneilanden werd de lucht steeds donkerder. Op het moment dat we uitstapten was het ongeveer aan het stortregenen en zijn we bij een klein eettentje naar binnen gevlucht. Toen de lucht geklaard was, konden we de boot op. Eenmaal op de boot stond ons weer een nieuwe verrassing te wachten. We bleken een ware attractie te zijn. Na onze ‘moment of fame’ waarbij we door menig buitenlander op de foto werden gezet en flink werden bekeken, kwamen we na 1,5 uur aan op de Prinseneilanden. Daar aangekomen splitsten we ons op in groepjes, die elk hun eigen ding gingen doen. Enkelen van ons huurden fietsen om het eiland te verkennen en naar de top van de berg te fietsen waar ze een fenomenaal uitzicht hadden, terwijl anderen een terrasje opzochten of een strand vonden om te relaxen.

Na een aantal heerlijke uren in de zon was het alweer tijd voor de terugweg, waarna we de dag afsloten door gezamenlijk te gaan eten.
Vandaag staat er wederom een mooi programma klaar voor de reizigers, maar daarover volgt later meer!

Namens de studiereiscommissie,

Tim, Jeroen, Elwin, Emmy, Michelle, Kim, Roy