Dag 7: Welkom in de feesttent! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van CoDe Leiden - WaarBenJij.nu Dag 7: Welkom in de feesttent! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van CoDe Leiden - WaarBenJij.nu

Dag 7: Welkom in de feesttent!

Door: Elwin en Kim

Blijf op de hoogte en volg CoDe

29 Mei 2014 | Turkije, Istanbul

Lieve mensen,

Excuses voor deze late update. Gisteren was een drukke dag, dus hebben we besloten om vandaag maar een brak blogje te schrijven.

Na een flinke nacht slapen gingen we gisteren vol goede moed naar de politie. Daar werden we ontvangen door een aardige tolk met aardig wat rughaar. We mochten alle verschillende afdelingen bezoeken (homicide, robbery, burglary, missing/wanted persons etc.). Het interieur van het politiebureau deed ons af en toe denken dat we in een nachtclub beland waren, aangezien er overal neonlichten te zien waren. Op elke afdeling kregen we een uitleg en mochten we vragen stellen. Tussendoor hebben we genoten van een heerlijke lunch. Dat was ook echt nodig, want iedereen lag voor pampus in de gangen van het bureau.

's Middags mochten we een kijkje nemen in het Crime Scene Investigation bureau. We verbaasden ons over het feit dat we in laboratoria mochten rondlopen waar werknemers bezig waren met lopend onderzoek. De bierflesjes die gebruikt waren als Molotov cocktail tijdens de rellen op Taksim plein werden onder onze neus op vingerafdrukken onderzocht. We moesten er alleen voor zorgen dat we niks aanraakten... Ook mochten we nog een kijkje nemen in één van de twee Crime Scene Investigation Trucks die in Turkije rondrijden.

Na deze intensieve dag hadden we even tijd om op te frissen en ons voor te bereiden op een gezellige en lange stapavond, die eerder deze week afgelast was wegens onrusten op Taksim plein. Eerst zijn we gaan eten bij het 'allerbeste kebabrestaurant van Istanbul', volgens onze Turkse tolkvriendin in ieder geval. Daarna zijn we naar een kleine club gegaan waar we de boel lekker op stelten hebben gezet en de voetjes tot in de late uurtjes van de vloer gingen. "You Dutch people are crazy" werd er tegen ons gezegd.

Omdat er geen openbaar vervoer meer beschikbaar was, zijn we na het stappen met taxi's naar huis gegaan. Taxiritjes in Istanbul zijn goedkoop en soms angstaanjagend avontuurlijk! Met zijn zessen in een taxi, halverwege uitstappen omdat je het niet eens bent over de prijs en keihard Beyonce meezingen zijn geen uitzonderingen.

Morgen mogen jullie onze lieve gezichtjes weer begroeten! Wij gaan nog even genieten van het heerlijke zonnetje hier.

Liefs,

Elwin en Kim.