Dag 6: Brakke gezelligheid - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van CoDe Leiden - WaarBenJij.nu Dag 6: Brakke gezelligheid - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van CoDe Leiden - WaarBenJij.nu

Dag 6: Brakke gezelligheid

Door: Roy & Emmy

Blijf op de hoogte en volg CoDe

27 Mei 2014 | Turkije, Istanbul

Lieve thuisblijvers,

Onze verantwoordelijkheid voor deze dag begon vannacht om 00.00 uur. Zoals gebruikelijk hebben wij serieus onze taak uitgevoerd en ervoor gezorgd dat op informeel gebied de nacht goed verlopen is. Verschillende versnaperingen zijn genuttigd.

Na een paar uurtjes slaap ging de wekker weer te vroeg voor sommigen. Anderhalf uur later stond dan toch echt iedereen klaar om te vertrekken naar het Nederlands Consulaat. Bij de Galatabrug zijn we de metro uitgestapt om onze route te vervolgen naar het Nederlands Consulaat. Het, op dat moment rustige, Taksim Square lag op de route naar het Consulaat. Het was fijn om anderhalf uur terug te keren op Nederlands grondgebied. De lezing vond plaats in de tuin van het Consulaat. Voor velen arriveerde de man met de hamer en zij sloten de ogen achter hun zonnebrillen.

Om half 1 werden we opgehaald door onze tolk om vervolgens te reizen naar de grootste rechtbank van Europa. Zij heeft ons begeleid door het chaotische openbaar vervoer van Istanbul naar de rechtbank. Hier werden wij in de gelegenheid gesteld om vragen te stellen aan een civiele rechter en de plaatsvervangend Hoofdofficier van Justitie. De bijeenkomst werd afgesloten met een rondleiding door het gebouw.

Dit was voor vandaag de laatste activiteit, dus konden we rustig terugkeren naar het hostel. Dit viel echter tegen doordat er vanwege de drukte in verschillende bussen gereisd werd en niet iedereen bij dezelfde halte uitstapte. Gelukkig zijn we mede dankzij de goede begeleiding van de dagverantwoordelijken en onze tolk weer veilig en met zijn allen aangekomen bij het hostel. Op dit moment is iedereen zich rustig aan het klaarmaken voor het diner. Vanavond zal naar verwachting een rustige avond worden na de afgelopen nacht. Daarbij staat morgen ook een bijzondere activiteit op het programma: het Crime Scene Investigation Bureau.

Alvast kusjes voor vanavond en slaap lekker namens alle reizigers!!

Groeten,

Emmy & Roy

• 27 Mei 2014 - 21:11

Antoinette:

Fijn om te lezen dat jullie zoveel verantwoording hebben (ha, ha, ha, ).
    Morgen heel veel plezier, zal vast een hele bijzondere dag zijn.

Groetjes Antoinette

• 28 Mei 2014 - 17:26