De dag voor vertrek! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van CoDe Leiden - WaarBenJij.nu De dag voor vertrek! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van CoDe Leiden - WaarBenJij.nu

De dag voor vertrek!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg CoDe

21 Mei 2014 | Nederland, Leiden

Hallo iedereen!

Morgen is het grote moment dan eindelijk daar: we vertrekken naar Istanbul! Rond 6.00 zijn alle 25 reizigers als het goed is op Rotterdam Airport, waarna we rond 8.00 op zullen stijgen en om 12.00 (lokale tijd) zullen landen in Turkije.

In Istanbul verblijven we in het Sultan hostel in de wijk Sultanahmet. We hebben daar twee kamers waar tien personen op liggen en één kamer met vijf personen. Het hostel heeft erg goede recensies, dus we hebben hoge verwachtingen! Wie meer informatie over het hostel wil kan op deze site kijken: http://www.sultanhostel.com/en/

Morgen nadat we aangekomen zijn bij het hostel zullen we daar eerst bijkomen van de reis, waarna we met z'n allen uit eten gaan. Daar voegen de drie docenten van de universiteit van Leiden die ook deelnemen aan de reis zich bij ons. Zij zijn ook de overige dagen bij de programmaonderdelen aanwezig, maar ze verblijven ergens anders.

Dat programma staat vol met leuke activiteiten, zoals een bezoek aan de Universiteit van Istanbul, een bezoek aan de grootgemeente Istanbul, een bezoek aan de politie van Istanbul en natuurlijk de nodige culturele activiteiten, zoals bezoeken aan moskeeën en de Grand Bazaar. Dat is nog maar een klein deel van het programma, maar de rest daarvan zullen jullie de komende week uitgebreid op deze blog kunnen lezen!

Ten slotte, voor alle bezorgde achterblijvers, ons vluchtnummer voor de heenreis van morgen: HV5405.

Verder wensen we jullie natuurlijk veel leesplezier toe de komende week!

Groetjes,

De studiereiscommissie,